Rosenträdgården :)

¡Hola Amigos! 
Jag har berättade att jag har tänkt byta blogghemsida, men det tar nog ett tag :O Så jag tänker fortsätta blogga här tills jag kan byta, och jag lovar att vara aktiv. Jag har gjort sjukt mycket roligt nu under sommaren, men jag ska försöka berätta ganska mycket ganska snabbt ;) Jag ska börja med att berätta att jag varit på Granviks filmkollo, och det var så himla roligt!! Vi spelade in filmer, lärde oss om manus och om alla förberedelser som man måste göra innan man faktiskt kan börja filma. Jag träffade många nya kompisar som jag lätt kommer hålla kontakten med. Det var verkligen en riktigt rolig upplevelse, och jag hoppas att jag kan åka dit igen nästa år!! Jag var där med världens bästa vän, Lina. Kolla förresten in hennes awesome nya blogg!! Hon är en fantastisk fotograf (som tar underbara foton med sin iphone-lins som håller lika hög kvalitet som en systemkamera)! den heter www.hathi.blogg.se Läs Läs Läs!!! Jag var på kollot i 12 dagar eller något sånt, så jag åkte ner till mitt landställe i Blekinge (där typ hela min släkt bor) senare än vad vi brukar göra.  De första dagarna där var jag sjuk, vilket var sjuukt tråkigt. När jag sedan blev frisk igen var vädret dåligt så då satt vi bara mest inne och spelade kort och tittade på film, men ändå, jag ville ut och bada. Jag har liksom ingen kompis där att vara med, förutom min syssling Lovisa <3 men den här gången var hon bara där över en helg, så vi hann inte träffas så mycket. Då frågade jag min kompis Elin om hon ville komma till mig eftersom hon var i Skåne som ligger nära Blekinge, som ni borde veta... Hon var i Båstad, som förövrigt inte ligger i Umeå, om ni nu trodde det :S. Men hon sa att hon gärna ville komma, så hon tog bussen till mig och stannade i en vecka ungefär. Vi hade verkligen jätteroligt, badade, åkte in till stan och träffade vår andra kompis som heter Tilda som också har släkt i Blekinge. (Ni kan förresten kolla in hennes blogg också: www.tildasweirdstuff.blogg.se )!! Vi åt glass och såg på film med Elins älskling Orlando Bloom... Men vi hade det i alla fall jättenajs :P Jag stannade bara några dagar till efter att Elin åkt hem, och nu är jag hemma! Här hemma har jag träffat världens mest saknade Sophia som hela sommarlovet (eller jaa, 6 veckor) bilade i USA = Sjuukt häftigt!! Men jag saknade henne verkligen, och det var så roligt att träffa henne igen. Vi pratade om vårt kalas (jag struntar i om ni tycker det låter töntigt, men så är det, det är ett kalas) :) som vi ska ha tillsammans, och ni kan aldrig gissa vilket 'tema' det ska ha! Hungerspelen tema! ;) Båda vi älskar Hungerspelen och vi har flera kompisar som också gör det... :D Det kommer bli awesome :O Jag ska också träffa Alice någon dag nu, och det är så himla synd... Inte att jag ska träffa henne, för det ska bli super, men att hon ska byta skola till 7:an :( Kommer sakna henne så himla mycket! AlicePalice : älskar dig pluttis!! 
 
Det var nog allt för nu, men vi ses snart igen!! ;)
 
Ps. Lite bilder från sommaren :
 
 
Vi var i en Rosentrdgård och fotade lite :)
 
 
 
 
 
Vi hade lite bråttom när vi var där så därför blev inte bilderna så bra som jag önskat, menmen :)
 
 
Men vi ses sen då! 
Kram,
Alma :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misspotterhead

En blogg om läsning, Harry Potter, Hungerspelen, fotografering, bakning och mig. En total nörd. Puss

RSS 2.0