JobbaJobbaJobba x)

Hellu!
I förr- och förrförrgår var jag och Lina på min mammas jobb, och jaa, jobbade :P Mamma frågade nämligen oss om vi ville tjäna lite pengar på att hjälpa till (för det var en stor konferans som de skulle ordna för typ 700 pers.) ;) 
Men det var ganska jobbigt... Först av allt skulle vi sortera 700 namnlappar i bokstavsordning, efter det skulle vi para ihop de 700 framsidorna med en baksida med ett speciellt nummer på. Vi var alltså tvugna att först leta upp rätt framsida och rätt baksida, och sedan proppa i dem i en trång miniplasrmapp. Bara det tog en hel dag... Sedan sa mamma att hon skulle fixa resten nästa dag, och vi räknade ut att vi hade tjänat runt 450 kr. Efter den dagen var våra fingrar ganska förstörda, och vi var jättetrötta. Nästa dag ringde mamma och sa att det var mer jobb än hon trott och frågade om vi ville jobba igen. Vi tackade ja, och åkte dit igen :P Nu skulle vi hitta rätt bild till de här namnskyltsgrejerna, alltså kolla vad hon hette, och sedan hitta rätt bild på henne. De bilderna skulle sedan in i plastfickorna och hela plastfickan skulle sen läggas i namnordning i en stor kartong. :O Konstigt nog tog det också hela dagen :3 Så vi har väl tjänat typ 900 eller något? Jag är fett nöjd, även fast mina fingrar var söndriga och blodiga (okej, det låter farligare än det var :D) efteråt :) Men vi hade mysigt, även fast det var jobbigt. Idag ska jag till Sience Fiction bokhandeln <33 Lina undrade om jag ville gå på ung08 med henne, men eftersom jag skulle till SFbok. kunde jag ju inte det... Menmen :) Nu måste jag skynda mig, ska vara på perrongen snart.
Ses!
Kram, Alma :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misspotterhead

En blogg om läsning, Harry Potter, Hungerspelen, fotografering, bakning och mig. En total nörd. Puss

RSS 2.0