F**k war. Make Tea.

Joo, angående den konstiga rubriken så var det en bild som min mentor Malin visade oss idag. Hon är nämligen Te-oman, eller vad ni nu vill kalla det. Hon sa att hon dricker 1, 8 liter te per dag! Hon dricker 8 deciliter på kvällen, och två gigantiska koppar i skolan. Helt sjukt. Men nog om det. Dåligt med uppdatering nuförtiden. Vet inte varför, det bara blir så. Men jag ska bli mer aktiv, jag måste bara få ordning på allt annat innan. Jo, men vad har hänt under tiden jag varit borta? Inte ett skit. Joo. lite skit har väl hänt, men jag är för lat för att berätta. Så jag berättar om min dag istället! Jo, jag började 8.00 (vilket INTE är kul) och slutade 16.00! Hemskt va? Idag har i alla fall varit em skitdag. Vi hade idrott på morgonen, så för att hinna hade jag på mig mina Idtrottskläder när vi cyklade. Mina vanliga kläder log i en plastpåse som hängde i styret. SÅKLART kom jag på efter Idrotten att jag glömt påsen med kläder på cykeln, så jag fick kuta dit och sedan byta om på en toalett. I all hast hade jag också glömt min mapp med bl.a mina engelskaböcker, sohäftet och några viktiga papper i omklädningsrummet. Men sedan blev det lunch, äckelfisk med kaviartäcke som ingen äter. Så vi bestämde oss för att gå till de nyöppnade cafeterian i aulan, för att köpa något som faktiskt var ätbart. SÅKLART var alla toasts slut, så det jag åt till Lunch var smoothie och småbitar av Elins riskaka. Var därför sjukt hungrig resten av dagen. Efter sista lektionen gick vi ner till Idrottssalen, och letade, pratade med lärareoch så. Och mappen fanns ingenstans! Måste kolla hos Vaktis imorn, annars kommer jag förlora både mitt Svenska/So/Engelska-häfte (ja, vi har allt i samma) som jag kommer få betala för om de är borta, mina inslagna engelskaböcker (som jag satt uppe med jättelänge häromkvällen för att det skulle bli så fina som möjligt) och själva mappen, som jag faktiskt tycker om! Allting bara hatar mig idag. Dessutom fick jag och Elin cykla som idioter till Pianot, på grund av allt vi var tvugna att göra för att hitta mappen, utan resultat. På pianot gick det sådär, spelar just nu "Inspector Gadget Theme". Ni känna igen?? C: Ska även börja med "Gabriellas sång, som är så sjukt fin. Men efter pianot träffade jag David, från mitt kollo, som tydligen går på samma piano som jag. Han går även på gitarr där. Superkul faktistk! Det var väl det ända bra med hela dagen, antar jag. Min mustasch gick till och med sönder när vi redovisade en grej i SO:n! hehe, det kanske inte var det sämsta som hände, men ändå... Jag har även läxa i BÅDE engelska och Spanska (har inte spanskaböckerna hemma heller), som jag inte kan öva på. Det började regna också, precis när jag kommit hem, och såklart hade jag glömt min cykel ute. Så nu är den plaskvåt. Jaja, förlåt att jag klagar så mycket, jag antar att jag bara behövde "klaga av min lite". Imorgon ska bli en bättre dag! Hoppas vi hörs imorgon!
Puss
 
Just det! Har också varit på gitarr för första gången den här terminen! Jag tror det blir perfekt! Jag går med Tilda, som jag gjorde förra året också, vilket är mysigt eftersom vi ser varandra mer då. Josefin, som jag var på mugglisträffen med, går också där! När vi två ensamma åkte tunnelbana till träffen, var det lite "Awkward Silence"-känsla, om ni fattar vad jag menar x) Vi hade ju inte träffats bara vi två så förut, så vi blev nog lite blyga, hehe :) Men jag tror, (och hoppas), att vi kommer bli bättre kompisar nu. Hon är verkligen snäll, PLUS att hon gillar Harry Potter. Det är alltid ett plus! :) Men det blir säkert super, och jag ska nog försöka satsa lite mer på gitarren och pianot nu, öva mer och så. För jag vill verkligen bli bättre, även fast jag redan "kan" spela. Såg också att man kan ladda över bilder från instagram på blogg.se nu! *dör av fejkad lycka* Jaja, de är väl kul, so here it comes :)
Ett collage jag gjorde av mina kattungar, som ni sätt alldeles för lite av!
 
Egopic... hehe C:
 
My edit :p I typ instacollage eller nåt, så det är inte så bra, men ändå!
 
Borde tänka mer på det här. Men det går bara inte. Nadie entiende lo que quiero decir.
 
ÄLSKAR DET HÄR!! <33


Kommentarer
Anonym

Entiendo lo que quieres decir.

Svar: como si.
Alma

2012-09-19 @ 20:06:30
Elön

JAG VILL OCKSÅ HA KATTUNGAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL! JAG VILL!

Fast jag har ju Karre :)

Svar: Karre 4 evaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh <3 _ <3
Alma

2012-09-20 @ 16:57:39
ELÖÖÖÖÖÖÖÖÖN!!!!!!

Fuck war-make tea*

2012-09-22 @ 17:57:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

misspotterhead

En blogg om läsning, Harry Potter, Hungerspelen, fotografering, bakning och mig. En total nörd. Puss

RSS 2.0